25 maj.

jag har fått lön från nästan två veckor i branäs idag, den försvann lika fort som den kom in på kontot. jag har betalat telefonräkning, alfakassan, skuld till syster, fonder och väntar på att försäkringen på bilen, plan, tandvårdsförsäkring och säkert någon mer överraskning ska dras från kontot den sista. har även lagt undan pengar så jag kan betala tillbaka skulden till min mor.
är det inte underbart så säg? detta är inte okej längre.

jag vet att jag jobbar sex dagar av sju den här veckan, men vad hjälper det när man är ledig sju av sju alla andra veckor? jag söker alla jobb som går att söka och vad får jag för det? precis inget!! jag verkar bitter, jag vet. och just nu känner jag mig faktiskt lite bitter också, det finns så mycket jag vill göra och mitt sparkonto lyser snart med röd text på internetbanken om det är möjligt!!
att vara arbetssökande, mångsysslare, mellan två jobb eller minst sagt mellan två säsonger är inte roligt längre!!
i december är jag åtminstonde tillbaka i det normala arbetslivet, det finns ett företag som vill ha mig där på heltid. det gäller att se positivt på saker har jag hört!!
jag får väl kanske helt enkelt njuta av den svenska sommaren i min stuga, eftersom man där kan gå klädd som man vill och inte har nåt att spendera pengar på behöver man inte bekymra sig över sin inkomst. och blir det för ovanlighetensskull en bra sommar kan det resultera i att jag får se ut som en pepparkaka även den här hösten! ;)
positivt!!

idag har jag tränat fotboll, det är kul. nu jobbar jag kväll resten av veckan så jag får sköta träningen på eget håll tyvär.
imorgon har jag en ledig dag och jag funderar på att hälsa på min farmor och nytillskottet astrid ute i byn eller så ska jag jobba på brännan. höhö. jag ska åtminstonde se på fotboll på norra klockan nitton.
nu ska jag nog sova snart. adjö.
/ peggy.

kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback