9 juni

det är juni och det var en evighet sedan jag skrev några rader i den här bloggen.
jag kommer mig liksom inte riktigt för längre, vill ha någon stans där jag kan lägga upp bilder och skriva vilket man i och för sig kan göra även här. men det blir inget vidare snyggt och det känns mest krångligt för att få det snyggt då min kunskap om bloggdesign är sämre än många andras.

men nu ska jag åtminstonde förgylla er dag med en uppdatering i text.
livet rullar på, jag jobbar min 17 dag irad idag och det börjar märkas, jag har inte riktigt hunnit med allt som jag har velat göra men jag har det hellre så än att inte ha något jobb alls. sommaren är lång så allt det man vill göra kommer hinnas göra flera gånger om ändå.
men livet har inte bara stått stilla för att jag har jobbat, snarare tvärt om så har jag proppat förmiddagar och kvällar fullt av träning, uteserveringar, bilbingo och sist men inte minst mina fantastiska vänner! många av dem börjar även leta sig hemåt från skola och tentor för sommaren vilket jag tycker är ett stort plus!

sen sist jag skrev har vi även hittat en lägenhet jag och mitt hjärta. på högbovägen 4 kommer vi spendera våran sommar dom timmar vi är hemma och vill man är man såklart hjärtligt välkommen över på en fika eller två.
vi får den på tisdag och jag längtar till jag får sätta igång med att pyssla och greja för att göra den så hemtrevlig som det går!

men imorgon är dagen jag väntat på länge nu, då tar jag mammas röda peugot vilket jag tackar enormt för så jag slipper komma fram blöt av svett då min fina opel saknar klimatanläggning som det så vackert heter...
hur som helst så styr jag min färd mot skåne och världens bästa kille!
vi ska fira robins lillasyster som tar studenten på fredag och på lördag blir det reunion med saknade och utspridda branäsvänner i emmas stuga!

dagen idag började med tvättning klockan nollsju, klockan nollåtta vandrade jag ner till seljansborg för att titta på när sexåringarna och ettorna som jag jobbat med tog sommarlov, sommarkänslan infann sig på riktigt och jag fortsatte  vidare till emelie för att hälsa på hennes tillskott bono. en söt liten rackare måste jag säga!
nu sitter jag somsagt på jobbet och här ska spendera resterande tid fram till klockan fem! sen blir det träning med syster och ida och sen är det väl kanske dags att packa... borde även kolla in någon slags karta så jag vet vart jag ska ta vägen imorgon... första delmål är örebro. jag tror jag ska hitta dit!

nej ni, dethär var allt för mig den här gången.
ta väl hand om varandra!
/ peggy.


kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback