13 maj.

för det första, jag vill hälsa på min farmor men finner aldrig någon tid.
för det andra, det kan häda att detta inlägg inte blir så peppat, mer gnälligt.
för det tredje, grattis till min kusin david och hans tjej emma som har fått ett litet tillskott i form av en astrid.

dagen idag har bestått av ett tandläkarbesök. och jag ogillar det mer och mer för varje gång. hua, jag hade inga hål åtminstonde men otrevligt är det när dom trycker in saker i käften och ska knäppa massa kort på tänderna. hua.
men jag överlevde eftersom jag skriver det här nu och dagen blev faktiskt bara bättre och bättre. jag åkte hem och fixade frillan och inväntade fröken lustig för en tur till valbo/gävle/valbo igen. vi shoppade, och vi gjorde det bra! glada och nöjda blev vi båda två faktiskt!
sen skynda hem, trycka i sig en macka och åka iväg till högbo för att springa med storasyster och sen träna småkidsen i orientering. hinderbana stog på dagens schema och det var populärt.
dagens citat "vet du en gång, då kom regnbågen hem till mig"  linn 5 år.
ja, ett besök av regnbågen skulle jag inte tacka nej till då det sägs finnas en skatt där den slutar.
sedan blev de en tur hemåt igen för att äta kvällsmat tillsammans med mamma och syster och nu ligger jag här och har precis pratat med mitt hjärta i telefonen som förövrigt kommer hit nästa vecka!

till det lite mer gnälliga, ge mig ett jobb. så många jobb som jag sökt den senaste tiden har jag inte gjort sammanlagt i hela mitt liv äns. sen kan jag väl kanske medge att jag tidigare haft det relativt enkelt för mig och varit på en arbetsintervju i hela mitt liv till ett jobb jag fick men däremot haft rätt många jobb utöver det. men det tackar jag mina nära & kära för som låtit mig halka in på ett bananskal och fått visa mina bästa sidor!
men jag är inte bitter, att fylla i härliga kassakort och hänga på arbetsförmedlingen har ju också sin charm. NOT!!
nu ska jag sluta gnälla och istället kanske ta och borsta mina tänder och krypa ner under täcket om en stund.
sköt om er mina vänner.
/ peggy.

kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback