3 mars.

det är redan mars, det är ljusare ute och väldigt mycket blötare snö några dagar nu tyvär.
jag har hunnit med en del, spenderat en dag i mora och åkt vasastaffetten. skoj var det!
i helgen hade vi maskerad och utgång på brants såklart, en taggad och mycket rolig kväll, mitt knallrosa nagellack sitter kvar som ett sista minne av en full grynet! ta ingen skit!

slutade tidigt idag, har varit och handlat mat, känns som man alltid handlar mat! morr.
lätt bekymrad över min ekonomi för tillfället vilket känns sådär när man precis fått lön.
ska gå en utbildning för x antal kronor, har en telefonräkning från 3 månader bland annat från thailand på x antal tusen, och har precis som alla andra en hyra att betala varje månad, och konstigt nog är jag också precis som resten av befolkningen att jag behöver mat för att överleva i denna värld! men jag är inte bitter!

jag har ju faktiskt en mp3 som jag klämt i bildörren och sedan tappat i golvet som därför inte längre fungerar, ett ps2 som laggar och kommer på varje gång efter en halv film att skivan inte går att läsa, en dvdspelare som man kan titta på varannan film ungefär eftersom det inte finns någon fjärrkontroll, en telefon som tror att headset är ikopplat konstant och som därför inte går att prata i om man inte väljer att dela med sig av sina samtal till resten av världen och prata med högtalartelefon, en stereo vars fjärrkontroll bara gav upp trots nya batterier.
men som sagt, jag är inte bitter! kanske bara lite smått irriterad just för sekunden.
och tänker jag efter så är jag faktiskt inte alls bitter egentligen, för jag har sett dom som har det värre. både här hemma och ute i stora vida världen så jag ska inte klaga.
jag har trots allt ett jobb ett tag till, en bil som rullar framåt, underbara vänner och en söt pojkvän.

nu ska jag skriva ihop ett cv snart, söka lite jobb till sommaren om jag hittar några!
ta väl hand om varandra där ute och har ni några spännande planer till sommaren eller hösten så är jag inte den som är omöjlig till att hänga på ! ;D
puss kram / peggy.

kommentarer
Postat av: emmalu

valkommen till pengabekymmerAB, jag hoppas du kommer trivas ;)

Pengar ar inte allt och man klarar sej alltid, sa ar det :D hang in there ;)

Dock har jag fatt jobb och lever inte pa svaltgransen na mera. grattis mej. haha

Far se hur lange det har haller :)

va gor vi till hosten? ar de nagon ide att aka hem? :)

2009-03-04 @ 07:34:29
URL: http://emmalustig.blogg.se/
Postat av: ljugga.

jag är laddad nu bruden, hoppas ni har pudersnö och vackra backar åt mig och min andra kompanjon.

jag är stenmark och hallberg får vara pillan.

de kommer ju bli kanon :D

2009-03-04 @ 20:53:06
URL: http://annalj.blogg.se/

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback