8 augusti.

jag sitter på jobbet idag igen. hela veckan har det varit strålande väder och jag har såklart jobbat.
igår var jag och emelie till pappa & kia för att äta kvällsmat och ha det bra.
ikväll ska vi vidare till emelies pappa och irene för att äta ytterligare lite kvällsmat.

sitter och läser på aftonbladet nu igen, det är lätt att man hamnar där när man inte har något bättre för sig.
jag blir arg, lika arg varje gång jag läser om det. det är inte okej att ta någon annans liv på grund av svartsjuka.
du, jag, dom eller någon annan har inte rätt att bestämma över liv och död. hur ont och mycket saker än skadar så har vi inte tillåtelse att stjäla någon annas rätt till att leva.
skulle vi ha den rätten så skulle det inte fungera överhuvudtaget.
att två jämnåriga tar en kamrats liv är bevis på att det är någonting annat i vår värld som inte fungerar, förstår man inte konsekvenserna av sitt handlande när man är sexton år gammal? påväg till att bli vuxen, men ändå så långt därifrån borde man åtminstonde vara medveten om vilka följderna blir både för en själv och för den här tjejens alla närstående.
det är inte bara hennes liv de stjäl, de stjäl även en bit av så många andra människors liv och lycka..

i en bok läste jag att stjäla är det värsta brottet man kan göra, ljuger man stjäl man någons rätt till sanning, dödar man stjäl man någons rätt till att leva.. det ligger helt klart något i det där..
flyga drake är förresten boken jag läste.

nu ska jag skriva ett brev till mitt fadderbarn i indonesien.
sköt om varandra.  / peggy.

kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback