24 augusti.

det var ett tag sedan sist, jag lever. mycket har hänt och jag har ont i kroppen.
träningsverk och allmänt sliten. staffetvasan i lördags, grillning hos pappa & kia med tjocka
släkten på kvällen. match igår förmiddag, jobb idag och sedan träning.
mitt i allt har jag även haft tid över till att mysa med emelie och kimen.

jag ska jobba sex dagar den där veckan, ibland önskar jag att jag fick jobba sex dagar
alla veckor. hellre det än en eller ingen. då skulle jag kunna spara, spara alla de där pengarna
jag just nu inte har. spara för att återigen få uppfylla och uppleva en av mina stora drömmar.

hämtade min bil hos peppe idag. vi bytte bil under dagen för jag behövde bussen på jobbet.
det hör egentligen inte hit, vad som hör hit är att jag stod kvar där ett tag.
stod kvar i ett tyst mörker, tittade upp och lika förundrad som så många gånger tidigare stod jag
där och tittade på alla dessa stjärnor. egentligen vet jag inte vad det är som får mig att kunna stå
där och bara titta, vad det är som egentligen är så facinerande när man sett det så många gånger förut.
vår guid i tanzania var lika förundrad över mig när varje kväll stod och tittade på den stjärnklara himlen
som jag är förundrad över stjärnorna.

jag längtar efter vintern nu, egentligen är det nog inte okej att längta efter den i slutet av augusti.
jag vet många som aldrig väntar på vintern, som inte vill ha vinter.
mest av allt vill jag nog ha vinter mest bara för att jag ska få ha min kille sådär nära som
man har rätt till att ha varandra.

nu ska jag krypa ner under täcket, vända på mig så huvudet ligger på kuddarna och inte i fotändan
och sen försöka sova.
sköt om varandra!




nostalgi, minnen, längtan och total tacksamhet över att få upplevt detta.

kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback