8 april.

det regnar här idag, jag som så många andra mår bättre av sol.

har precis varit och handlat, kom till grönsaksdisken och till det faktum som inträffar alldeles för ofta på konsum här, alla avocados är stenhårda vilket innebär att jag, precis som så många andra gånger förut fick gå hem utan avocado. tröstade mig själv med att lägga tjugofem kronor på en trisslott som jag givetvis inte vann något på.

jag ska tvätta lite nu har jag tänkt, börja packa lite kanske, vi flyttar ju till stugby på söndag.
men som så många gånger förut så kommer det väl sluta med att det blir panikpackning alldeles innan bilen ska packas och husets städas. som vanligt när jag ska packa till något.

får se vad jag gör ikväll, tjejhäng sägs det, det är nog trevligt samtidigt som det tar emot lite.
det hade känts bättre om det var någon annan stans.. det hade känts bättre om jag kunde välja. välja att se det lika enkelt som någon annan verkar göra, att låtsats. att inte bry sig om.
men jag gillar ärligheten, gillar sånna som kan stå för vad som sägs och vad man tänker och tycker. och det är väl kanske just därför som jag har så himla svårt att se förbi det just den här gången.
det är mina tankar och mina funderingar, de som under den här vintern inte alls har skrivits ner lika ofta som förut, som ramlar och studsar runt i huvudet och som idag och som de senaste dagarna gör ont när man böjer sig framåt.

nu ska jag faktiskt ta mig i kragen och lägga i en tvätt. studsa ner för trappen och kolla om någon av pojkarna har kommit hem! om ungefär en vecka så är jag hemma i sandviken igen. hela nästa vecka är jag ledig och jag ska bara njuta av sol, ha roligt och spendera så mycket tid jag bara kan med mina kära och underbara vänner jag  har här.
känner mig inte alls på topp idag och förgyller därför hela inlägget med en bild på en av mina största solstrålar.



hjärta.


kommentarer
Postat av: anna

Vilken fin bild på er! :)

Glad påsk, hoppas du har det bra!

2009-04-10 @ 18:54:41
URL: http://annahallbergs.blogg.se/

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback