lördag.

fjortonde juni idag, lördag. jag har jobbat, cyklade direkt till kharma, drog på mig sverigetröjan och kikade fotboll och tog en öl med tjejerna. stämning, spännande match och skitmål på slutet så jag cyklade hem och tog av mig sverigetröjan igen. haha, emelie och kimen kom förbi och hämtade mig sen åkte vi hem till familjerna jansson och åt mat hos den ena och kollade på film hos den andra. eller jag sov i soffan men det sägs att filmen var bra!?
man blir ju trött av att busa med världens bästa femåring, men jag har åtminstonde sjungit krokodilsången idag.

som alltid tänker jag hela dagen att idag ska jag sova tidigt så jag är pigg imorgon, och som alltid slutar det med att jag kommer hem försent, kommer på mig själv med att ligga med datorn i sängen när klockan närmar sig tolv.. ungefär som nu alltså. typiskt!

för övrigt är varken fotbollstips, trav eller resultatlotter min grej. typiskt, undra vad jag är bra på egentligen?
tur mina kära arbetskamrater gillar mig ändå.

dagen till ära skänker jag några plus till det som just för tillfället får mig att le lite extra.
- för en lång lång tid med håkan hellström.
- kommande onsdag med sverigematch, öl, ledighet och förhoppningsvis sol.
- emelie i all ära, för att hon gillar mjölkdrinkar lika mycket som mig och för att hon eldar stubbar i sin egen trädgård.
- fotografier från gamla tider och nya tider, vilka minnen!
- livemusik på sommaren i solen med vänner.

nu är det dags för mig att sova, drömma lite och hoppas vakna utvilad och pigg imorgon.
snart är det min dag, får jag önska mig en enda sak önskar jag mig ett riktigt handskrivet brev med frimärke.
och ja.. efter lite eftertanke är det faktiskt vad jag önskar mig. det låter underligt och enkelt men man blir glad och sånna brev är mer på rikigt.
godnatt på er. / peggy.


kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback