28 juni.

lördag idag, jag har haft världens bästa dag i furuviksparken.
det regnade lite ibland, men skratt, bus, karusellåkande och söta djur övervägde det hela.
kalas hos lucas som fyllde 3 sen, ännu mera bus och lek och fika med jordgubbar.
vi avslutade dagen med tacos och filmmys och nu ligger jag här i min säng och lyssnar på webradion.
p1, lars winnerbäck var dagens sommarpratare.

citerat från dagen.
jag, emelie och sebbe ska åka karusell. kostar tre biljetter var för mig och emelie.
emelie håller fram biljetterna och kläcker ur sig till karusellkillen. "vi två, så får du sex"
nästa karusell när en annan kille ska sätta fast oss i mini fritt fall. "spänn fast mig hårt"
bra där, hon har lärt av mig. prata först tänk sen.


ja ni, så nu ligger jag alltså här, ensam i min säng en lördagskväll och lyssnar på när lasse pratar i radion.
det är löningshelg och det lockar mig äns inte.
peace & love pågår i borlänge och snart är det håkans tur. det lockar mig faktiskt lite grann..
hela peace & love har lockat mig lite.. fast nån stans inom mig har jag fått för mig att jag nog skulle blivit lite besviken om jag var där.. mest bara för att sommaren redan har erbjudit en festival.
den var liten, men med ett av det bästa sällskap man kan tänka sig.
och just därför skulle jag nog mest bli besviken för att jag skulle saknat vänner med röda och blåa solglasögon, nissar med rosa solglasögon och mest av allt en kompis att äta langos med i natten.
och ska jag vara helt ärlig, så är jag hur nöjd som helst med helgen ändå än så länge.

imorgon kommer verkligenheten ett litet steg närmare, jag och mamma ska åka och kika på lägenheten.
jag har inte sett den än.. ska mäta lite sen åka och köpa golv.
snart finns inte hemma längre. det känns underligt och läskigt. konstigast av allt är att mitt rum är någon
annans rum om en månad.

har ont i halsen igen, jag vill inte. inte igen.
sällan tänker ni.. jävligt ofta tänker jag också.

jag vill ha sol och värme. mest för att allt blir så mycket mera sommar då.
och för att man får tio gånger mer ork och för att allt känns så mycket enklare.
"det är inte så lätt att vara människa så att man måste göra det svårare"

nu ska jag kika vad som sker i sommar, leta på konserter jag vill se och hoppas på att jag är ledig då.
ta väl hand om er, jag återkommer förmodligen imorgon.
gonatt / peggy







kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback