förväntningar.

idag blev jag den där peggy som jag egentligen inte är,
som ingen annan tror att jag kan vara, som jag själv blir
besviken på när jag är och som jag inte vet hur jag ska hantera.

prestationsångest. det är underligt, jag vet egentligen inte själv
var det kommer ifrån. det bara finns där plötsligt.
det har aldrig funnits där förut, jag antar att det har med förväntningar att göra.
på sig själv och från andra.
på onsdag tar jag nya tag, ett leende på läpparna och mottot från idres
första vecka att det inte kan gå mer än åt helvete.
andra veckan var det kung i baren, kung i backen som gällde
så jag antar att vi ska leva upp till det.
jag är inte bra på det, men jag jobbar på det.
hej och tack för era små ord och för att ni insett att även peggy
har sina svackor. de finns några och dom ska bli färre :)

imorgon ska vi spela fotboll o innebandy igen. me like!
annars är väl allt ungefär som vanligt, fast lite mer annorlunda.
hej och välkommen till sveriges mest förvirrade peggy.

sov så gott.   

kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback