tomt.

jag har en säng i vardagsrummet nu. det är ett plus.
veckan kommer kännas tom, de är ingen som kommer
ringa samma tid varje morgon för att få skjuts till jobbet längre.

melvin håller i två lappar nu, han är söt och bra på sånt.
när man är ledsen, längtar, saknar eller allt bara är kaos och upp och ner,
då kan man läsa dom och le lite extra för att man faktiskt inser att man blir glad av det.

förtillfället känns det mest bara förvirrat, helt plötsligt försvann några jag
faktiskt tycker om. några som på ett underligt sätt alltid kan få en att skratta.
att emelie är så nära men alldeles för långt bort gör mig ännu mer förvirrad.
idag önskar jag det var vi som delade soffa, kollade alla tre avsnitten av andra avenyn,
åt chips med dip, var vaken alldeles försent för att kolla på mia och klaras, drack grönt thé 
och stog ute i kylan med tofflor och filt och kollade på stjärnorna. 
det är sånt man minns och saknar för att det är så enkelt men ändå hur betydande som helst.

förevigt nu? not. me wish.
nu ska jag laga mat. ta hand om varandra. 
 


kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback