back in the days.

snart är det ett nytt år, då är det dags att skriva ner allt som har hänt 2008 för att någon eller kanske jag ska inse alla bra och alla mindre bra saker som året faktiskt har burit med sig. men det blir en annan dag.
just nu lyssnar jag på anna ternheim, det var längesen sen sist, det får mig att minnas och komma ihåg saker som var för en lång lång tid sedan.
det är egentligen många låtar som det är så med, som förknippas med någon eller något som ingen annan alls förknippar det med. en tanke leder till en annan och ibland känns allting bara så back in the days.

förövrigt vet jag inte alls vart min inspiration till att skriva har tagit vägen..
ett tag var allt så enkelt, bara att skriva. orden liksom ramlade ur en och plötsligt var det hur långt som helst om egentligen ingenting alls förutom att det var vad jag ville få ur mig..
idag slog det mig hur det faktiskt känns när hjärtat känns helt, när man kan tänka på någon igen och uppskatta nuet istället för att längta tillbaka till något som var förut.

jag ska sova nu, imorgon väntar arbetet igen, till helgen dyker förhoppningsvis emelie och kimen upp vilket skulle kännas underbart bra för mig.
ta hand om varandra. / peggy.


kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback