som jag hade dig förut.

vad jag bryr mig om nu är att du kommer nära mig
även om det är försent att älska dig
vad jag bryr mig om nu är att från samma säng
lyssna till samma regn


jag vill att du ska vara här nu, som förut.
ge mig all den där tryggheten som jag just nu kan behöva.
tryggheten som jag fick utav att du fanns sådär nära.
just idag så saknar jag din närhet, och den trygghet som du gav mig.
mest skulle jag nog behöva det för att mina andra trygghet är borta nu, mitt rum står tomt och ödsligt hemma på vallmogatan.. jag ligger i min säng i mitt nya rum. utan stjärnor i taket och utan elaka tomten.
jag ska bygga upp en ny trygghet här.
men just nu hade jag bara velat krypit ner undertäcket, funderat, skrattat och bara kännt all den trygghet du ger mig av att finnas bredvid.

vad jag bryr mig om nu är dina armar om mig


det handlar om att låta tiden ha sin rätt att förändras där den går, att växa i såväl medgångar som motgångar men mest av att allt så handlar det om att våga.


överallt på jorden finns människor som vet
att regnet alltid faller i tid och evighet
var du än befinner dig, har du en famn för mig

kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback