21 augusti.

jag har funderat lite.. tro det eller ej.
det handlar om det här med val, att alla de val som du gör, stora, små, lätta eller svåra faktiskt påverkar din vardag
mer än vad du egentligen vet om och ibland mer än vad du egentligen hoppats på.
för det är ofta så, när man väl kommer till den punkt att man måste välja så väljer man det som man tror andra mår bra av, det som man tror sin omgivning påverkas minst av och helt enkelt det man tror inte skadar någon annan.
det är heller inte allt för sällan man väljer det som andra tror att är bra för en själv.
hur kommer det sig egentligen, varför ska det vara så svårt att göra det val man själv mår bäst av?
jag menar inte att man ska strunta i allt och bara se till sig själv, men gör man ett val för att få andra att må bra, ett val som man själv lider av så kommer det i slutändan vara ett val som inte gynnar någon.
det handlar om att våga, våga prioritera sig själv någon gång. våga strunta i vad andra tycker och tänker så kommer alla i slutändan få en fördel av det. välj om, välj rätt och välj dig.
det är inte enkelt, jag är heller inte så bra på det alla gånger, men jag jobbar på det.


det lilla å enkla som ja vårdar så väl
som e mäktigt att tämja har en plats i min själ

elva dagar.



kommentarer
Postat av: Emelie

tänka sej, fröken svår har gett några riktigt kloka ord . :)

2008-08-21 @ 11:32:12
URL: http://emeliejansson87.blogg.se/

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback