verklighet.

på söndag ska jag befinna mig i idre, två veckor framåt.
det känns underligt, liksom förväntasfullt men ändå vet jag inte riktigt vad som väntar.
blandade känslor för att flytta härifrån, allt känns så mycket mer annorlunda nu när jag fick reda på att jag inte kan vara hemma en vecka i december som jag först trodde.
jag hinner liksom inte rikigt säga hejdå nu sådär som vi först planerat. tomt.

vi har ätit pepparkakor och vaniljglass idag, hur gott som helst.
egentligen ska det bli skönt att flytta ett tag, det enda jag kommer sakna riktigt ordentligt är emelie.
det blir liksom inte samma sak att sitta ensam och skratta åt kort på datorn, det kommer inte finnas nån att bråka med om tofflorna och ingen som förstår sig på mig när jag själv inte gör det. det kommer bli underligt och ensamt men jag antar att man vänjer sig. 

i sommar måste jag ha ett jobb.
ett jobb där man får massvis av pengar som man kan samla på hög. 
sen ska jag förhoppningsvis ut och upptäcka en del av världen.
frågan är bara vart man ska hitta jobbet!? med det löser sig nog som alltid.

nu ska jag krypa ner under täcket. 
jag vill ha nallebjörnen.  


kommentarer

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback