ett år, tolv månader, trehundrasextiofem dagar.

egentligen har jag inte så mycket att säga.
det börjar närma sig jul.
förra julen var jobbig fast mysig.

snart har det gått ett helt år sedan jag låg i halsfluss på julafton,
åt chips, dip och alvedon på juldagen och firade nyår hemma i mitt hus
tillsammans med massvis av vänner utom den jag då tyckte om mest av allt.

underligt att jag fortfarande saknar dig ibland,
men jag antar att det är sant som lasse säger,
att man saknar sånt som man inte har och att man saknar allt som man inte har kvar.
men man lär sig alltid nåt på vägen, även om den är lång, jobbig och går lite neråt ibland så inser man att man inte alltid får förklara, att det inte alltid fungerar att ångra sig och att alla inte fungerar så som man först trodde.
men det är sant som dom säger, som lena säger, att man alltid har ett val.
jag väljer att le och skratta, uppskatta de riktiga och allt som är nu.
"glöm det förflutna, ta dagen som den kommer och skratta om det dyker upp problem"
det är andra kloka ord jag gillar, det är inte alltid jag lyckas, men jag jobbar på det.

men nu är det jul 2007.
den här julen kommer bli annorlunda men mysig.
vi har massa god mat, julklappar under sängen och glaserade pepparkakor.
också har vi en hel vinter full av bus och pingvinrace framför oss.
vad mer kan man begära?
:)

jag ska sova nu. sköt om varandra.
har ni inget för er så kom hit och åk lite skidor.
godnatt. / peggy.

kommentarer
Postat av: hej! jagärnyalasse

sara, för din skulle nötar jag lars nu! fast på munspel ; ) god jul.

2007-12-24 @ 12:26:08

skriv ner dina kloka ord här:

namn:
kom ihåg mig?

mail: (publiceras ej)

blogg:

kloka ord:

Trackback